Tere
Mida tegin täna?
Päev on juba õhtul seega kõik päevased tegevused on juba unustuste hõlma jäänud. Las ma meenutan…
aa
Päeva esimene pool kulus veebilehe timmimisele. Põhimõtteliselt oli vaja paika saada see, kuidas minu luuletused veebisaidil välja näevad. Algus nägi välja selline:
Praegust seisu võid ise vaadata.
Selleks tegin AI abiga valmis custom plugina, mis muudab veebisaidi välimust täpselt selliseks, nagu talle ütelda. See on isegi mõnes mõttes maagia, et ta seda nii lihtsalt ja kiirelt teeb. Ainult kirjuta talle- create me a plugin that does x or changes y ja ta saab sellega hakkama! (enamasti)
Tulemusega olen rahul- minu ülesanne on vaid vajutada + nupule ja hakata trükkima ja võluväel ilmub minu veebilehele postitus.
Isegi üllatunud, et see nii lihtsaks on tehtud. Miks ma seda varem ei ole teinud? Miks kõik seda ei tee?
Siis kirjutasin paar luuletust ümber. Harjutasin trükkimist. Sain veebilehele sisu juurde- kui väga lakooniliselt läheneda. Enda arust päris ägedad luuletused (muidugi…)
Sätitasin ennast Kohvila poole teele, et minna kohvitama (ja seekord isegi saiakest sööma)- vapustav koht, review coming soon?
Poolel teel tuli meelde, et olin ennast registreerinud veebikool.ee tasuta koolitusele “3 viga, mida ettevõtjad teevad turunduses vms” ja sain telefoniga täiesti zoomi teel osaleda. Läksin siis Kohvilasse koolitust kuulama. Täiesti asjalik teema oli. Osalesin, kuna mõte oli selline, et kuigi ettevõtja ma ei ole, siis ehk mingeid nippe ikka leida, kuidas enda veebileht nähtavamaks teha.
Mis on need 3 viga, mida turunduses tehakse?- spoiler alert- need on nõrk SEO (search engine optimization), turunduses on kõik munad ühte korvi pandud, ei mõõdeta tulemusi.
SEO kohapealt, et soovitati kasutada erinevaid wordpress plugine (Yoast SEO, Rankmath), teha lehel muudatusi (väidetavalt meeldib otsingumootoritele- nt blogi vms)- uurima pean lähemalt, mis asi on local business googles, väga pro tip tuli ka- googeldad miskit, ta ju näitab mida inimesed otsivad enne kui ise otsingu lõpuni viid- mida soovitab nn Google pill. Lisaks veel räägiti AI otsingu optimeerimisest (aga seda põgusalt) ehk siis kui nt Googeldad midagi- tekib lehe ülaossa AI genereeritud vastus- huvitav kuidas seda oma ärile saab ära kasutada?- see jutt läks kuidagi over my head. ja lõpuks kas ilms.txt on täidetud?
Isver leidsin slaidid ka üles, mille endale salvestasin…
Kirjutan siis põhimõtteliselt slaididelt maha-
et esimese vea juttu kokku võtta- Kontrolli oma oma olukorda- google pagespeed, search console. Määra 5-10 võtmesõna- Mida su kliendid otsivad? (ja kasuta neid oma veebilehel), Optimeeri oma lehel Pealkirjad, kirjeldused, pildid ja tee 1-2x kuus veebilehel muudatusi (blogi, uued sisulehed vms).
Ja et AI-le meeldida- loo oma äri veebilehele KKK sektsioon, kasuta loomulikku keelt ja struktrueeri oma veebileht ära- sellest sain nii aru, et oleks lehed-alamlehed ja õigesti kasutatud pealkirjad (H1 jne), pane igalepoole ühesugune info üles (nt veebilehele, sots. meediasse) ja ole kohalikes kataloogides (Neti, 1182). Ja katseta enda äri (ja miks mitte ka ärimudelit) ChatGPT-ga. Ja optimeeri/setupi Google business ära.
Ja üks väga tark mõte koolituselt esimese vea lõpetuseks- hea SEO töötab kui turundaja samal ajal kui sa magad.
Teine viga, mida turunduses tehakse on munade ühte korvi pistmine- see tähendab siis ka küberturvalisust. Pmst 2FA igalpool. Kui mobiilile ilmub kood enne sisselogimist siis on juba niigi hästi. Räägiti turundusstrateegiast- SEO on tähtis, klientidelt tuleb uurida- kus nad saavad oma info. Nt mis sisu kliendid tarbivad? Kuulavad nad raadiot? Podcaste? Vaatavad Instagram reele? Ehk siis mis meediat klient tarbib. Ja kui klientidelt ei ole küsida, siis tuleb ise see läbi mõtelda. Suhteliselt mõttetu on turundada midagi sotsiaalmeedias, kui sihtrühm seda üldse ei kasuta. Protip punkti alla oli see, et Meta verified kasutajad saavad ka mingisuguse customer supporti (juhuks, kui midagi valesti peaks minema nt kontoga vms). Ja kasutada Meta business manageri.
Teada sain seda, et klipi pikkus raadios võrdub selle hinnaga. Huvitav näide selle kohta oli selline, et tark turundaja lasi teha reklaami vuristades teksti- aga see omakorda võib tähendada seda, et kui sinu klient ei kuule täpselt mida talle üteldakse, võib konkurendi lehte nii kogemata turundada. (juhul kui konkurendi SEO on parem).
Ja kolmas viga on, et ei mõõdeta tulemusi- kus tuleb kvaliteetne liiklus/kus tuleb müük?
Klikke saab- nt turundades ennast mobiilimängude reklaamides, kus klikkide eest saab münte vms. On see kvaliteet?
Turunduses on siis nii, et 7x mõõda, 1x lõika, 7x mõõda tulemusi. See tähendab siis korrata teste, teha neid paremaks ja paremaks- mis on testid? See ilmselt järgmise koolituse teema…
Ja on 3 head mõõdikut mida vaadata- klient klikkis kuhugi tähtsasse kohta, müük ja päringuvorm.
Ja päringuvormile tuleks suht käbe vastata.
Ja kas turundus tasub ennast ära.
Minu märkmed koolitusest läbi.
Hea stuff.
Ja siis õhtul töötlesin materjali läbi, proovides seda kõike siis enda veebilehel rakendada. Eriti see SEO osa. Rohkem ei viitsi täna kirjutada, igatahes tagin selle postituse ja määran meta teksti.